На формування моїх педагогічних поглядів
і методичних вподобань протягом усього часу моєї діяльності вплинули ідеї і
життя педагогів минулого - Григорія Сковороди, Костянтина Ушинського, Марії
Монтесорі, Антона Макаренка, Януша Корчака, Василя Сухомлинського.
Велике
значення приділяю вивченню нормативних документів, в тому числі концепції
патріотичного виховання, концепції «Нова щкола.Простір освітніх можливостей».
Мені цікаві нові ідеї, які б допомогли
вирішити важливі на мій погляд завдання сучасної школи взагалі і мої, як
вчителя, зокрема:
·
виховання людини із високими моральними якостями,
громадянина, активного, свідомого, із високою правовою свідомістю і правовою і
політичною культурою;
·
виховання громадянина, здатного жити у демократичній
державі, здатного творити громадянське
суспільство, що поважає права людини, має готовність їх захищати від будь яких
порушень, вміти співпрацювати з іншими, поважати протилежну думку, уміти
відповідати за своє рішення;
·
виховання професіонала, який володіє необхідними компетенціями,
здатного знайти своє місце в житті, здатного вірно визначити це місце так, щоб
поєднати індивідуальні інтереси і потреби суспільства;
·
виховання громадянина світу, який визнає багатомірність
світу, розуміє і поважає його різноманітність;
·
виховання людини, що свідомо ставиться до оточуючого
світу, що розуміє свою причетність до його благополуччя
Мені імпонує як модель - особистісно
орієнтоване навчання і виховання. Саме така модель дає можливість врахувати
можливості дитини, зацікавити її до осмисленого вивчення навчального матеріалу,
залучити її до активності на будь-якому етапі уроку. Учні приймають участь у
формулюванні проблеми, визначають основні питання, працюють з різними
джерелами, узагальнюють, диференціюють, висловлюють власну думку, сперечаються,
оцінюють власну діяльність на уроці. Така модель потребує адекватних форм та
засобів організації навчального процесу. Тому в моєму творчому доробку – уроки
з елементами інновацій. Це – уроки-рольові ігри, уроки-тренінги,
уроки-екскурсії, уроки-роздуми, уроки-дискусії.
Широко використовую такі форми роботи :
«Мозковий штурм», «Відкритий мікрофон»,
«Акваріум», «Незакінчене речення», використовую також метод ПРЕС. На уроках
поєдную індивідуальні і групові форми роботи, створення проектів. Уроки у
початковій школі не можливо уявити без ігор, драматизацій, інсценізацій. Адже
діти такого віку живуть у світі уяви і фантазії, тому ці елементи є невід’ємними частинами моїх уроків.
Давно
використовую комп’ютер та інтернет, веб-технології
, а саме : «Wikipedia», «You Tube», «Перекладач Google»у навчальному процесі.
Це стосується, передовсім джерельної бази. На уроках і виховних бесідах
використовую презентації створені за програмою “Microsoft Power point”.Це
полегшує мою роботу, адже вся наочність збирається разом, а також
урізноманітнює урок. Діти із зацікавленістю сприймають інформацію подану у
такому вигляді. Завдяки відео, які також створюю сама учні миттєво можуть
перенестися у різні куточки нашої України, познайомитися з творчістю
письменників, побачити все на власні очі.
Велику увагу приділяю актуалізації пізнавальної діяльності на уроках, організації проблемно – пошукової діяльності учнів, залученню дітей до самостійної роботи і встановлення причинно – наслідкових зв’язків.
У виховній роботі керуюся «Основними орієнтирами виховання», та концепцію «Національно- патріотичного виховання». Мета виховання є формування морально- духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
Зміст виховної діяльності:
Велику увагу приділяю актуалізації пізнавальної діяльності на уроках, організації проблемно – пошукової діяльності учнів, залученню дітей до самостійної роботи і встановлення причинно – наслідкових зв’язків.
У виховній роботі керуюся «Основними орієнтирами виховання», та концепцію «Національно- патріотичного виховання». Мета виховання є формування морально- духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
Зміст виховної діяльності:
ціннісне
ставлення до себе;
ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
ціннісне ставлення до природи;
ціннісне ставлення до культури і
мистецтва;
ціннісне ставлення особистості до
суспільства і держави.
Виховну роботу вважаю однією з найважливіших, саме тому щотижня проводжу
виховну годину, як повноцінний урок. Пропоную учням не нудне начитування
правил, а динамічну і рухливу годину. Учням депонструю цікаві повчальні мультики, а саме: «Це- наше
, і це- твоє», «Мудрі уроки тітоньки сови», «Уроки обережності», «Мудрі
казки»,»Азбука на дорозі», переглядаючи мультик учні весело проводять час за
улюбленим заняттям, а також мають можливість аналізувати вчинки головних
героїв, робити висновки.
Підвищенню рівня культури дітей сприятиме педагогічна просвіта батьків.В
умовах сьогодення ця форма роботи повинна виконувати функцію допомоги,
підтримки, захисту дітей і свободу педагогічного вибору.В умовах особистісно
орієнтованого навчально- виховного процесу вона має будуватися на принципі
дитиноцентризму, а не на диктаті.Основною формою роботи з батьками і найбільш
визнаною традиційною є батьківські збори.Проводжу також індивідуальні і групові
бесіди, анкетування, круглі столи, лекції, семінари, прес- конференції, рольові
ігри і свята для батьків.
Немає коментарів:
Дописати коментар