вівторок, 6 вересня 2016 р.

Опис власного досвіду


На формування моїх педагогічних поглядів і методичних вподобань протягом усього часу моєї діяльності вплинули ідеї і життя педагогів минулого - Григорія Сковороди, Костянтина Ушинського, Марії Монтесорі, Антона Макаренка, Януша Корчака, Василя Сухомлинського.
  Велике значення приділяю вивченню нормативних документів, в тому числі концепції патріотичного виховання, концепції «Нова щкола.Простір освітніх можливостей».  
Мені цікаві нові ідеї, які б допомогли вирішити важливі на мій погляд завдання сучасної школи взагалі і мої, як вчителя, зокрема:
·        виховання людини із високими моральними якостями, громадянина, активного, свідомого, із високою правовою свідомістю і правовою і політичною культурою;
·        виховання громадянина, здатного жити у демократичній державі,  здатного творити громадянське суспільство, що поважає права людини, має готовність їх захищати від будь яких порушень, вміти співпрацювати з іншими, поважати протилежну думку, уміти відповідати за своє рішення;
·          виховання професіонала, який володіє необхідними компетенціями, здатного знайти своє місце в житті, здатного вірно визначити це місце так, щоб поєднати індивідуальні інтереси і потреби суспільства;
·        виховання громадянина світу, який визнає багатомірність світу, розуміє і поважає його різноманітність;
·        виховання людини, що свідомо ставиться до оточуючого світу, що розуміє свою причетність до його благополуччя
Мені імпонує як модель - особистісно орієнтоване навчання і виховання. Саме така модель дає можливість врахувати можливості дитини, зацікавити її до осмисленого вивчення навчального матеріалу, залучити її до активності на будь-якому етапі уроку. Учні приймають участь у формулюванні проблеми, визначають основні питання, працюють з різними джерелами, узагальнюють, диференціюють, висловлюють власну думку, сперечаються, оцінюють власну діяльність на уроці. Така модель потребує адекватних форм та засобів організації навчального процесу. Тому в моєму творчому доробку – уроки з елементами інновацій. Це – уроки-рольові ігри, уроки-тренінги, уроки-екскурсії, уроки-роздуми, уроки-дискусії.
  Широко використовую такі форми роботи :
«Мозковий штурм», «Відкритий мікрофон», «Акваріум», «Незакінчене речення», використовую також метод ПРЕС. На уроках поєдную індивідуальні і групові форми роботи, створення проектів. Уроки у початковій школі не можливо уявити без ігор, драматизацій, інсценізацій. Адже діти такого віку живуть у світі уяви і фантазії, тому ці елементи є невідємними частинами моїх уроків.
Давно використовую комп’ютер та інтернет,  веб-технології , а саме : «Wikipedia», «You Tube», «Перекладач Google»у навчальному процесі. Це стосується, передовсім джерельної бази. На уроках і виховних бесідах використовую презентації створені за програмою “Microsoft Power point”.Це полегшує мою роботу, адже вся наочність збирається разом, а також урізноманітнює урок. Діти із зацікавленістю сприймають інформацію подану у такому вигляді. Завдяки відео, які також створюю сама учні миттєво можуть перенестися у різні куточки нашої України, познайомитися з творчістю письменників, побачити все на власні очі.
  Велику увагу приділяю актуалізації пізнавальної діяльності на уроках, організації проблемно – пошукової діяльності учнів, залученню дітей до самостійної роботи і встановлення причинно – наслідкових зв’язків.
  У виховній роботі керуюся «Основними орієнтирами виховання», та концепцію «Національно- патріотичного виховання». Мета виховання є формування морально- духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
  Зміст виховної діяльності:
ціннісне ставлення до себе;
ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
ціннісне ставлення до природи;
ціннісне ставлення до культури і мистецтва;
ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
  Виховну роботу вважаю однією з найважливіших, саме тому щотижня проводжу виховну годину, як повноцінний урок. Пропоную учням не нудне начитування правил, а динамічну і рухливу годину. Учням депонструю  цікаві повчальні мультики, а саме: «Це- наше , і це- твоє», «Мудрі уроки тітоньки сови», «Уроки обережності», «Мудрі казки»,»Азбука на дорозі», переглядаючи мультик учні весело проводять час за улюбленим заняттям, а також мають можливість аналізувати вчинки головних героїв, робити висновки.

  Підвищенню рівня культури дітей сприятиме педагогічна просвіта батьків.В умовах сьогодення ця форма роботи повинна виконувати функцію допомоги, підтримки, захисту дітей і свободу педагогічного вибору.В умовах особистісно орієнтованого навчально- виховного процесу вона має будуватися на принципі дитиноцентризму, а не на диктаті.Основною формою роботи з батьками і найбільш визнаною традиційною є батьківські збори.Проводжу також індивідуальні і групові бесіди, анкетування, круглі столи, лекції, семінари, прес- конференції, рольові ігри і свята для батьків.

Немає коментарів:

Дописати коментар